پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
2 بانوی مدال آور دوچرخه سواری معتقدند هیچ غیرممکنی برای دختران ایرانی وجود ندارد اما درخواست هایی هم از مسئولان ورزش دارند
شعارسال: مسابقات دوچرخه سواری کاپ ژاپن برگزار و تیم دو نفره دختران کشورمان موفق شد برای نخستین بار در تورنمنت مهمی همچون کاپ آسیا به مدال دست یابد. 2 دختر ایرانی متشکل از مائده نظری و فاطمه هداوند موفق شدند پس از تیم‌های ژاپن و مالزی مدال برنز کلاس Aرشته مدیسون را کسب کنند و تاریخ ساز شوند. مسابقات دوچرخه سواری مدیسون جزو رشته‌هایی است که تازه به المپیک اضافه شده و بانوان ایرانی امید دارند بتوانند با کسب امتیازات لازم خود را در المپیک 2020 ببینند. خبرنگار «ایران» با دختران رکابزن که صاحب مدالی تاریخی شدهاند گفتوگویی انجام داده و مائده نظری و فاطمه هداوند از جادهای که حالا برای رسیدن به المپیک هموار شده، صحبت کردهاند.

* نظری: کسب امتیازات بعدی راحت‌تر است

مائده نظری با اشاره به سطح بالای مسابقات بین‌المللی کاپ ژاپن می‌گوید: «در ژاپن اکثر دوچرخه سواران مطرح در رشته‌های مختلف پیست حضور داشتند و این موضوع موجب شد تا این مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار باشد. حضور دوچرخه سواران مطرحی از کشورهای استرالیا، مالزی، هلند و کشور میزبان (ژاپن) موجب شد تا رقابت در این مسابقات جذاب‌تر دنبال شود.»

این دوچرخه سوار بانوی کشورمان در خصوص رشته مدیسون می‌افزاید: «این رشته مدت کوتاهی است که راه‌اندازی شده و ما با کسب مدال برنز در مسابقات کاپ ژاپن توانستیم امتیاز خوبی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی و المپیک به‌دست آوریم. قطعاً کسب امتیازات بعدی راحت‌تر خواهد بود و ما می‌توانیم به سهمیه المپیک 2020 امیدوار باشیم. تلاش‌مان حضور در المپیک است و بسیار امیدواریم که این موضوع عملی شود.»

او با اشاره به تاریخ‌سازی تیم دو نفره در مسابقات کاپ ژاپن بیان می‌کند: «متأسفانه تا به اینجا هیچ دختری از کشورمان نتوانست در چنین مسابقاتی به مدال برسد اما این موضوع عملی شد هر چند ما در ابتدای راه هستیم اما نشان دادیم که غیر ممکنی برای دختران ایرانی وجود ندارد. رشته دوچرخه سواری کاملاً مظلوم واقع شده و این رشته نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان ورزش کشورمان است.»

نظری با اشاره به حمایت‌های خوب فدراسیون از دوچرخه سواران بانو می‌گوید: «دختران ما برای رسیدن به این جایگاه نیازمند حمایت هستند، ما زمانی که با مشکلی روبه‌رو می‌شدیم فدراسیون از ما حمایت می‌کرد و به ما اطمینان می‌داد که ما می‌توانیم روی سکو برویم. خوشبختانه این اتفاق در دوچرخه سواری افتاد و راه برای پیشرفت سایر بانوان باز شد البته خیلی از بانوان ایرانی شناخت چندانی از رشته دوچرخه سواری ندارند اما همین اتفاقات موجب می‌شود تا این ورزش شناخته شود و بانوان به سمت این رشته بیایند.»

این دوچرخه سوار بانو بیان می‌کند: «کارمان به همینجا ختم نمی‌شود، ما برای آماده‌سازی و ادامه مسیر به حمایت بیشتری نیاز داریم چرا که مسابقات داخل سالن ترکمنستان و مسابقات آسیایی جاکارتا را در پیش داریم. درخواست ما از مسئولان این است که به ما اطمینان داشته باشند، ما برای پیشرفت نیازمند حمایت بیشتر هستیم و در صورت حمایت می‌توانیم شاهد پیشرفت بیشتر در تمامی رشته‌های ورزشی در بخش بانوان باشیم.»

* هداوند: به هدف‌مان که تاریخ‌سازی بود رسیدیم

فاطمه هداوند، دیگر دوچرخه سوار تیم دو نفره مدیسون بانوان که به همراه هم تیمی خود بر سکوی سومی مسابقات کاپ ژاپن ایستاد و مدال برنز را بر گردن آویخت، می‌گوید: «سطح مسابقات بالا بود و قهرمانان بزرگی از کشورهای روسیه، هلند و سایر کشورهای اروپایی در این دوره از مسابقات کاپ بین‌المللی حضور داشتند. پیش از آغاز این مسابقات اردوهای خوبی برگزار شد و فدراسیون از ما حمایت کرد، این موضوع بر کیفیت کارمان تأثیر بسزایی داشت.»

او در ادامه رشته مدیسون را این گونه معرفی می‌کند: «رشته مدیسون رشته نوپایی است که چندسالی است راه‌اندازی شده و جزو رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود. مسابقات مدیسون در پیست دوچرخه سواری برگزار می‌شود و جزو رشته‌های نیمه سرعت و نیمه استقامت به حساب می‌آید که به صورت تیمی و دو نفره برگزار می‌شود.»

این دوچرخه سوار بانو ادامه می‌دهد: «برای حضور در این رشته تمرینات زیادی نداشتیم و برای نخستین بار بود که در این رشته مسابقه می‌دادیم که خوشبختانه نخستین حضورمان مصادف شد با این مدال تاریخی. با حضور در کاپ ژاپن به امتیاز خوبی دست یافتیم و در صورت ادامه این روند می‌توانیم سهمیه المپیک و مسابقات جهانی را کسب کنیم. متأسفانه دوچرخه سواری در کشور ما چندان شناخته شده نیست با وجود این بانوان ایرانی علاقه بسیاری به این رشته دارند.»

هداوند بیان می‌کند: «با وجود اینکه برای نخستین بار بود در این مسابقات حاضر می‌شدیم در نظر داشتیم که تاریخ ساز شویم و به نخستین مدال دستیابیم که خوشبختانه اینگونه هم شد. همان‌طور که می‌دانید رشته مدیسون جزو رشته‌های جدید محسوب می‌شود و نسبت به سایر رشته‌های دوچرخه سواری، شرکت‌کنندگان زیادی ندارد اما قطعاً سال‌های بعد از این رشته استقبال بیشتری خواهد شد و بیشتر به این رشته توجه می‌شود.»

او تصریح می‌کند: «متأسفانه رشته دوچرخه سواری در کشور ما چندان شناخته شده نیست بخصوص در میان بانوان به این دلیل نیازمند حمایت است و حالا با کسب این مدال می‌توان امیدوار بود که مسئولان از این رشته حمایت بیشتری داشته باشند. تلاش بانوان ایرانی در هر رشته‌ای بالا بردن پرچم کشورمان است و امیدواریم که بتوانیم با کسب امتیازات بیشتر در مسابقات پیش رو به سهمیه المپیک دستیابیم.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 23 ، تاریخ انتشار: 22 تیر 1396، شماره: 6542 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین